sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Muutto uuteen kotiin.

Eilen matkustin uuteen kotiini Mäntsälään. Matka sujui oikein hyvin. Yhtään en kitissyt ja kaksi tuntia nukuin aluksi kuin tukki. Sitten kun aloin vähän virkistyä poikettiin sivutielle, jossa sain käydä pisulla. Kuljin hihnassakin kuin vanha tekijä, sain kovasti kehuja Emännältä ja Tyttäreltä. Pisun jälkeen takaisin autoon ja motarille. Emäntä syötti nappuloita häkin pinnojen välistä - mutta oli se vähän hidas: olisin mielelläni ahminut vähän nopsemmin. Pikkasen sitten inahtelin, ennenkuin taas uni voitti.

Uudella kotipihalla vähän jännitti lipputangon narun napsahtelu tuulessa, mutta äkkiähän siihenkin tottui.
Emäntä alkoi kutsua minua pissa-automaatiksi, kun osaan pissata aina kun minut lasketaan maahan nurmikolle. (Ja kakkaankin yhtä hienosti!) Mietin tässä, että en taida viitsiä sisälle pissata ollenkaan - ainakin jos Emäntä vie minua ulos yhtä ahkerasti kuin tähänkin asti: aina nukkumisen tai leikkimisen jälkeen. Syömisen jälkeen ei oikein voi, kun hampsasen ruokaa vähän väliä ruokakupin ohi juostessani. Olen kova poika juoksemaan!

Vieraitakin kävi mua moikkaamassa heti, kun olin ensin tutustunut yhteen huoneeseen. Vieraita kävin vain pihalla tervehtimässä, kun Emäntä ei halunnut mitään ahtaan paikan kammoa sisälle. Mutta pihalla on mukava tavata vieraita. Olen reipas poika ja kipitän heti moikkaamaan, kun joku tulee. Kaikki haluavat minua silittää ja minä haluan pussailla kaikkia.

Iltaan mennessä olin jo tutustunut pariin muuhunkin huoneeseen, joten oli hauskaa miettiä, missä nukkuisin. Tai ei se niin hauskaa ollut. Olisin halunnut sänkyyn!!! Mutta ei mua päästetty. Eikä Emäntä oikein edes tiedä, missä alkuillan sitten nukuin, mutta yöllä olin kuitenkin siirtynyt ihan Emännän sängyn viereen viltin päälle. Kolmen maissa pökin Emäntää ja sain kuin sainkin sen heräämään ja kantamaan pihanurmikolle - ja pissa-automaatti toimi moitteettomasti. Sitten jatkettiin unia aamuun asti. Taisi olla puoli kuusi, kun isännän kello soi - ja taas mua vietiin pihalle!

Tästä se uusi aikakausi lähtee rullaamaan. Mitähän uutta tänään tapahtuu? Ainakin nyt pääsin taas yhteen uuteen huoneeseen: tänne yläkertaan, jossa Emäntä tätä tekstiä naputtelee tietokoneelle. Ei mua täällä toimistossa mikään kiinnosta, vetelen hirsiä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti