maanantai 7. lokakuuta 2013

Alan oppia talon tavoille.

Aika nopsasti opin, että ei kannata vinkua sillä aikaa kun Emäntä on vessassa. Kun vinguin, ei se meinannut tulla pois ollenkaan. Kun välillä vedin vähän henkeä, niin sittenhän se tuli. Nyt en sano enää mitään, vaikka se menee vessaan. Sehän tuleekin sieltä äkkiä pois!

Samoin, kun Emäntä lähtee ulos. Kyllä mä pikkasen kiljasen, mutta sen jälkeen meen vaan makkariin ja yritän nukkua - tai sitten mä painin mun pehmoisen petin kanssa. Se sit on ihana painikaveri, pehmeä ja kevyt ja kova vastus kuitenkin, kun se hyökkää välillä niin, että jäänkin sinne alle. Sitten ravistelen sitä niin, että kyllä siltä pian nirri lähtee...

Eilen oltiin myös haravoimassa. Sain olla mukana Emännän ja Lukaksen (4 v.) kanssa. Koivunlehdet ja männynkävyt ja pikkurisut on kivoja naposteltavia. Ja kyllä olis housunlahkeetkin, mutta jostain syystä Emäntä pökkii mut pois lahkeiden kimpusta. Tyhmä! Haravoinnin jälkeen nukuin niin makeesti, etten edes huomannut, että Emäntä kävi välillä hoitelemassa jotain kanervien istutuksia ja muita ulkopuuhia ilman mun apua!!!

Eilen kävi myös ihana neitikoira! Se oli vähän vanhempi kuin minä, mutta ei se haitannut - ja sekin oli jopa samaa rotua kun minä, kääpiövillakoira. Kaunis, persikanvärinen. Kyllä meillä oli hauskaa. Vilistettiin nurmikolla niin että ihmisten silmissä vain vilisi. Ihanaa, että se lupasi tulla jonakin viikonloppuna uudelleenkin. (Arvatkaa, nukuttiko mua sen vierailun jälkeen?)

Eilen illalla nukkumaan meno kävi jo aika rutiinilla. Vähän yritin vielä ruikuttaa sänkyyn, mutta kun se ei tuottanut tulosta niin köllähdin sitten tutulle viltille sängyn viereen. Puoli kolmelta sit pökin Emännän hereille, että pääsin käymään pisulla ulkona. Vähän satoi vettä, mutta se ei mua haitannut, emännän yöpaitaa ehkä vähän enemmän. Aamulla kun Isännän kello soi viideltä, pääsin taas ulos ja hoidin molemmat asiat saman tien. Ai nii, täytyy tässä nyt moittia tuota Emäntää, ku se oli eilen vähän hidas: kyllä se jo puki takin päälle mun riehumisleikkien jälkeen viedäkseen mut asioille, mutta jäi kuitenkin pariks sekunniks viel katsomaan jotain tähtitanssia!!! Mähän sit jouduin kusasemaan ja kakkimaankin saman tien keittiön matolle. Tommoset tanssiohjelmat pitäs kieltää! (Veihän se mut sit ulos ja mä yritin sielläkin vähän kykkiä ja tiristää, ettei Emännälle tulis paha mieli - mutta se vaan hymyili, joten ei tässä sen suurempaa paniikkia ole.)

Eilen tehtiin myös pikkanen hihnalenkki tuon Kellarinmäen ympäri.  en ainakaan yhtään kiskonu, mut toi Emäntä tuppas mua vähän kiskomaan. No, ei kovasti, mut silleen vähän nykien. Mä en kauheesti viel ois halunnu kulkea outoa polkua. Mutta kun tuttu, haravoitu, piha-alue tuli vastaan, mä tajusin, että eihän me mihinkään maailman ääriin oltukaan matkalla ;)

Tänään kuulemma mennään tutustumaan Emännän molempiin työhuoneisiin. Ensin aamupäivällä isoon työhuoneeseen täällä kotona ja sit iltapäivällä pikkuiseen Mäntsälässä. Ja siinä välissä käydään myös moikkaamassa Maila-mummoa, joka on Emännän äiti. Näänköhän mä myös Maila-mummon kissan???
Kääk!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti