lauantai 2. marraskuuta 2013

Leikkikouluterveisiä.

Eilen sain olla mukana pentuleikkikoulussa. Meitä oli siellä aika paljon, mutta suurin osa oli isompia rotuja. Niinpä minut ja pikku terrieri ja vähän arka isompi koira laitettiin samaan tarhaan telmimään. Tai siis ensin ei telmitty; mä ujostelin Emännän jaloissa, vaikka terrieri yritti saada mua vauhtiin. Mut kyl mä sit lopulta innostuin - ja innostuinkin sitten itseni niin kiihdyksiin, että Emännän pitikin sitten vähän laittaa jarruja päälle. Ei kukaan tykkää, jos liikaa nylkyttää. Mutta se pikku kaveri oli niiiiiin ihana ja saatiin oikeen kunnon vauhdit aikaan - mut aina se meni kumoon ja mä päälle!!! Se isompi arka kaveri katteli vaan meijän touhua sivusta, mutta ei se sit ihan koko aikaa malttanukaan istua, vaan tuli jo pikkasen muakin moikkaamaan. Vähän saatiin siihenkin sitten vauhtia. Mulla oli tosikivaa ja Emäntä ilmoittikin mut jo viikon päästä taas samaan paikkaan leikkimään.
Tapasin mä siellä toisenkin villakoiran, joka on mua 2 päivää vanhempi. Mutta kun se sattu olemaan isovillakoira, ni ei me päästy samaan ryhmään, vaikka mä tykkäsin siitä. Se on valkoinen. Ehkä me nähdään taas ens perjantaina.

ROKOTUKSESSA
Muahan kuulemma pistettiin niskaan eläinlääkärissä. Mä mitään huamannu!!! Mulla oli tärkeempää tekemistä, ku lääkäritäti anto pari herkkunamia naposteltavaks. Mut kyl Emäntä väittää, että mä sain rokotuksen. No, hyvä sit. Kuukauden päästä mennään taas. Kai siel sillonki on namia tarjolla?

OPPEJA
Emäntä on sitä mieltä, että mä osaan jo mennä maahan. No, totta mooses, helppoohan se on lösähtää sammakoks, jos kert näkee, että ois namuja tulossa. Ja on se Emäntä testannu, että jos se sanoo "istu", ni sillon mä en lösähdä vaan istahdan nätisti. Mut jos se sanoo "maahan", ni mä pötkähdän mahalleni. Emäntä nauraa aina vedet silmissä ja sanoo, että on toikin hyvä, mutta sitä asentoo ehkä täytyy myöhemmin vähän hioa. Se sammakkoasento ei kai sit ihan mee kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Mutta on se hauskaa, ku sillä saa namin. Ja keittiön tolppaa on nyt harjoteltu kiertämään. Se ei vielä oikein suju, ku siinä tulee välissä - vahingossa! - aina yks piruetti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti