maanantai 16. joulukuuta 2013

Risuhommia.

Mulle on siunaantunu hirmusti hommia noissa risujen kanniskeluissa. Ku viimeaikoina on tuuleskellu aikalailla - yhtenä aamuna niin kovin, että jäi kakkareissukin pois välistä, ku tuuli meinas viedä Emännän - ni risuja on tullu pitkin pihaa niin, että aina ku tuun ulos, nappaan ekaks risun suuhun ja annan sille vähän kyytiä. Joskus osuu tielle vähän isompiakin keppejä, mutta kyllä mä niitäkin raahaan. Eilen raahasin Emännän kanssa vähän isompaa männynoksaa: E veti sitä mäkeä ylös ja mä kiskoin alaspäin. Lopuksi tyydyin vain istumaan siinä havujen päällä ja sain ilmaista kyytiä mäkeä ylöspäin.

OPETTELUA
Tiiätteks, mitä me nyt harjotellaan. No, Emäntä komentaa mut maahan ja mun pitäs sit olla siinä paikalla, vaikka E yrittää ottaa askelia poispäin tai sivulle tai jopa mun taakse. Mä kyl pysyn aika hyvin paikallani, ku mä nään Emännän. Jos se yrittää mennä nurkan taakse, ni sitä mä en kestä! Enkä sitä, että se yrittää mennä mun selän taakse. Noh, saatan mä joskus lähipäivinä vähän tässäkin asiassa edistyä.

SISÄSIISTEYS
Emäntä meni eilen hölmöyksissään kertomaan, että mä en oo tehny hätiäni enää pitkiin aikoihin sisälle. Mitäs meni kertomaan!!! Illalla oli pikkupojat meillä leikkimässä mun kanssa ja enhän mä siinä tohinassa ehtiny miettiä mitään ulosmenoja. Ensin pissasin olkkarin matolle - ja hetken kuluttua myös kakkasin. Siitäs sai Emäntä, ku meni kehuskelemaan!!!

Joskus kanniskelen risujen asemesta käpyjäkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti