tiistai 23. kesäkuuta 2015

Kohellusta ja viherrystä

Ette kyl arvaa kuka on koheltanu. Tai no joo: mähän se olin! Nukuin soffalla täydessä unessa, ku vieras mies tupsahti ovesta ja mähän pomppasin haukkumaan, mutta samalla törmäsin johonkin tai kompastuin tai jotain ja muutama sekunti oli vaan haukun sekaista vinkunaa ja piti päättää kumpaa tekis. Päätin sit vaan parkua, ku sattu niin saamaristi!!! Menin tuolin alle parkumaan. Ku siitä jotenkin tokenin, ni Emäntä yritti selvittää, mihin sattu, mutta ei minusta mitään selvää saanu; en ontunu, mutta olin muuten vain aika hiljasta poikaa. Se oli yks sunnuntai-ilta, joten ei siihen hätään nyt mitään eläinlääkäriäkään osattu haalia. Mutta koska yöllä tutisin kivun takia, ni aamulla Emäntä sit tilas eläinlääkäriajan. Siellä mua näpelöitiin joka puolelta ja tultiin siihen tulokseen, että mulla oli oikean etujalan olkavarren venähdys - mutta ei paha, koska se ei vaikeuttanu mun liikkumista. Sain kuitenkin särkylääkettä, koska kipeähän se oli. Ja pian se lääke helpotti. Mä yritän luvata olla koheltamatta tästedes!

Juhannuksena oltiin mökillä. Se oli eka kerta tänä kesänä, joten oli meinaan ruoho kasvanu melko pitkäksi. Ei sitä voinu ajaa ruohonleikkurilla vaan Isäntä joutui niittämään sen niittokoneella. No siitähän tuli Emännälle haravoimispuuhaa moneksi tunniksi ja mä sain olla hommissa mukana koko päivän. Arvaatte varmaan, että päivän päätteeksi mä olin melko VIHREE!!!

Terv. The Fihree-Fiksu

2 kommenttia: