maanantai 24. maaliskuuta 2014

Koulussa taas.

Mäpäs alotin taas kouluhommat. Emäntä vei mut rallytoko-kurssille. Siel oon mä ja kaks muuta koiraa. Ne on pikkasen isompia kuin mä, varsinkin se leonberginkoira! Mutta ei se haittaa, samalla viivallahan me ollaan, ku kaikki alottaa rallytokoilun ihan alusta. Kaikkihan me jo osataan istua ja mennä maahan. Nyt opeteltiin lisäksi sivulle-käskyä (kahdella tavalla), mutta mä oon vähän häslä, enkä mee kovin hyvin (paitsi joskus sattumalta). Mut vikahan ei oo mussa vaan Emännässä - sehän se on se häslä! Ja opeteltiin myös maahan menoa liikkeestä. Hassua! Ja istumista Emännän edessä naama Emäntään päin. Ja sit piti istua paikallaan ja Emäntä käveli mun ympäri. Yhden kerran mä annoin sen mennä, muina kertoina mä kääntyilin sen mukana. Kyllä toi koulunkäynti on aika väsyttävää puuhaa. En jaksanu kotona enää tehdä juuri mitään. Senverran kuitenkin terästäydyin, että ku Emäntä jätti käsityönsä yhden kerran pöydälle (eikä ottanu sitä mukaan vessaan, niinku yleensä) ni mä hampsasin sen lankakerän suuhuni ja annoin sille kyytiä makkarista olkkariin. Kivasti se kerä purkaantu, mutta pahus vieköön, ku ei puikko irronnu neuleesta.  Sain kyllä kerän niin sotkuun, että kaamean kiljumisen jälkeen Emännällä meni melkein tunti, kun se selvitti sitä lankaa. Se ei kyllä päästäny mua lähellekään sitä hommaa vaan otti koko käsityöpuuhan mukaansa työhuoneeseensa, joka on ainakin viidenkymmenen metrin päässä kotoa. Jätti mut tupaan!!! Noh, mähän menin sit nukkumaan ja käväsin sitte vaan iltalenkillä, ku Emäntä oli rauhottunu ja tuli lenkittämään. Ja sit taas nukkumaan. Ja nukuin sikeesti aamulenkkiin asti. Ja lenkin jälkeen taas nukkumaan! Kyllä niiiiiiiin ramasee toi opiskelu!

Terv. Fiksu, The Lankavahti

1 kommentti:

  1. Yritä nyt ottaa se koulu oppimisen kannalta !

    ja etkö muista, olen sinulle jo aikaisemmin sanonut, että jätä emännän käsityö rauhaan.
    Kyllä minäkin suuttuisin jos joku minun lankani sumppaisi.
    Ole nyt kiltti koira, jooko ♥

    VastaaPoista