sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

Heinäkuu? Heinäkuu! HEINÄKUU!!!

Hermo menee ton Emännän kanssa!!! Ikuna, ikuna, ikuna se ei kerkee (viitti?) mun kuulumisia kirjotella. No, TÄNÄÄN se on päättäny pitää "en-tee-mitään-päivän", joten nyt tulee muutama rivi. Bravo!

Mä oon viimeaikoina joutunu nilkuttamaan Emännän kans hitaita lenkkejä, ku Emännälle on tullu polveen nivelrikko ja sitä sattuu joka askeleella. Mutta ollaan me joka päivä tehty normilenkki aamuin illoin ja joskus vielä extralenkki päivälläkin. Vähä toi Emäntä välillä voihkii, mut antaa sen voihkia...

Lenkillä tavataan välillä joku vastaantulija. Tai ohittaja: Yhtenä päivänä yks täti käveli meijän ohi, enkä mä heti sitä huomannutkaan, mut sit ku huomasin, aloin kauheen kiljunnan sen perään ja kiljuinkin niin kauan että se häipy mutkan taakse. Ei Emäntäkään ymmärrä miks mä niin kiljuin (enkä mä sille kerro!!!). Koskaan muulloin en oo noin kenenkään perään kiljunu.( Paitsi joskus Emännän perään. )

Yhtenä aamuna oisin napannu pupupaistin, mutta taas oli hihna niin lujasti Emännän kourassa, että en saanu sitä iloo. Voi Pas...kakka!!!

Mua ei oo pitkiin aikoihin viety Arjan kynsiin - siis sen tädin joka kivasti leikkaa karvat. Oon nyt joutunu vain Emännän kynsiin, eikä se leikkuu mee niin kivasti. Mutta täytyy myöntää, että kyllähän ne karvat silleenkin lyhenee - lopputulos vaan ei oo niin siisti. Mä oon nyt sopeutunu siihenkin, että Emäntä napsii mun kynsiä melkeen joka perjantai. Paitsi että jos mä HUOMAAN, että nyt alkaa kynsien leikkuu, ni en anna kiinni!!! Mut Emäntä saa mua kuitenkin sit juksattua, etten mä mahda sitte mitään. Sit mä vaan annan (melko) kiltisti leikata.

Mut nyt ei kannata enempää jaaritella, jää muuten tämän aamun lenkki tekemättä.
Moikka! t. Fiksu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti